Logo Rozwojowiec Do końca piątku trwają zapisy na Program Rozwoju Best You (kolejne w przyszłym roku) Zobacz szczegóły >>
Znalazłeś w tym wartość?

Podziel się i pomóż innym także znaleźć ten materiał:

Zobacz również:
Komentarze (51):
  1. Krzysiek pisze:

    Juz slyszalem o leczniczych wlasciwosciach czarnej czekolady, ale nie wiedzialem ze moze obnizac stres, ale to tak na marginesie.Chcialem sie tylko spytac czy przedstawione tu metody dzialaja tylko na stresie dlugotrwalym (np. praca) czy na krotkotwalym (np. sprawdzian) bo ja doswiadczam stresu krotkotwalego czesto jako gimnazjalista a jeszce wiele przede mna.

    • Damian Redmer pisze:

      Na oba, chociaż przy stresie krótkotrwałym, który jest zazwyczaj dużo intensywniejszy ich wpływ będzie na pewno mniej widoczny. Stąd kolejna prezentacja z techniką właśnie na stres krótkotrwały 🙂

      • Mini pisze:

        Czemu informacje o nowych prezentacjach z maja do mnie nie dotarły na pocztę? 🙁

      • Damian Redmer pisze:

        Nie wiem. Zawsze staram się wysyłać powiadomienie wszystkim i jednocześnie tak aby maile się nie dublowały jak ktoś jest zapisany na kilka moich list. Jeśli nadal nie będziesz otrzymywała maili ode mnie proszę napisz do mnie prywatnie maila na kontakt@rozwojowiec.pl

  2. Anka pisze:

    Damian jestes genialny 😉 za miesiac podchodze do egzaminu CAE i juz czuje lekki stres wiec na pewno zastosuje powyzsze metody ;). Juz zakupilam zielona herbate jeszcze tylko aromat pomaranczowy i czekolada 😉 wielkie dzieki 😉 pozdrawiam

    • Damian Redmer pisze:

      Proszę i powodzenia!

  3. teresa pisze:

    Witaj Damianie, 'BOLERO' Ravela i czekolada z truskawkami Wedla także łagodzą stres serdecznie pozdrawiam

  4. Alek pisze:

    Damianie co o tym myślisz, wiem że wygląda okropnie, ale podobno dobry smak i dużo innych właściwości oprócz stresu: http://www.kombuchakamp.com/2011/04/kombucha-benefits-5-ways-kombucha-relieves-stress.html

    • Damian Redmer pisze:

      Nie próbowałem, ale słyszałem o tym z innego źródła (akurat nie badań) wiele dobrego.

  5. Agnieszka pisze:

    ja nawet intuicyjnie po prezentacji o herbatkach zaczęłam je pić, słuchając zawsze tej samej piosenki – taki mini-rytuał 😉

  6. Jagoda pisze:

    ja lubię czekoladę z zawartoscia 90% cacao http://www.lindt.pl/swf/pol/produkty/czekolady/czekolady-deserowe-i-gorzkie/excellence-90-cacao/ nie wiem czy jest dostępna w Polsce ale jeżeli gustujesz w gorzkich to może rozważysz degustacje właśnie tej 🙂 pozdrawiam 🙂

    • Jagoda pisze:

      Własciwie skoro strona jest w języku polskim to na pewno jest dostępna 😉

    • Damian Redmer pisze:

      Próbowałem kiedyś i… dla mnie była za mocna. Po prostu mi nie smakowała.

  7. Jacek pisze:

    Witam !
    Jestem pod wrażeniem, jak zwykle :).
    Pierwszy problem – zdrowotny: w dostępnej powszechnie u nas gumie do żucia występuje (oczywiście dla naszego dobra) aspartam – wyjątkowo nieprzyjemne g…
    kto chce, nie zapyta Wujka Gugla, co to za paskudztwo.
    Drugi problem – zdrowotny: w czekoladzie powszechnie stosuje się jako dodatek lecytynę sojową, jako emulgator. Nie ma co do tego 100% pewności, bo takie badania są niemile widziane i tępione przez firmę MOnsanto et consortes, ale głownie dostępna jest soja modyfikowana genetycznie, a zgodnie z badaniami zarówno mikroRNA jaki pozostałości glifosatu są dla nas szkodliwe.
    Trzeci problem – moralny: firma Nestle, ogromna korporacja z zachłanności jej godną ma zakusy sprywatyzowanie całych zasobów wody pitnej, co radośnie oświadczył jej szef. (Podobnie jak Monsanto, które chce opatentować wszystkie rośliny użytkowe). Aby wybić im z głowy takie pomysły, na wszelki wypadek należy półki z ich produktami omijać szerokim łukiem.
    Pozdrawiam
    JI

  8. Magda pisze:

    E tam, na codzień najlepszy jest sulpiryd a w trudnych sytuacjach alprazolum

  9. Krzysztof pisze:

    Świetna prezentacja Damianie, z resztą jak zawsze 😉 Już zamówiłem kilka zapachów i jestem zaskoczony efektami. Teraz pozostaje mi wypróbować powyższe sposoby. Ostatnio słyszałem o ćwiczeniu, które m.in. wpływa na poprawę pamięci, koncentracji i uwaga poprawia wzrok. Jesteś specjalistą w tych sprawach, może wiesz coś więcej na ten temat?
    Serdecznie pozdrawiam 🙂

    • Damian Redmer pisze:

      A co to za ćwiczenie?

      • Krzysztof pisze:

        No właśnie tutaj jest problem, bo nie wiem ;D
        http://www.youtube.com/watch?v=u8aw6HiRP08
        Patryk Kostyła pod koniec filmu zachwala to ćwiczenie. Napisałem do Niego o co dokładnie chodził, ale jak na razie nie mam żadnego odzewu.

  10. czy prawdziwe kakao też tak działa jak czekolada?

    • Damian Redmer pisze:

      A co rozumiesz przez prawdziwe kakao? Kakao w proszku? Jeśli tak, to nie wiem czy to działa tak samo, bo jednak jest różnica między masą kakaową występującą w czekoladzie, a kakaem w proszku (nawet jeśli jest najlepszej jakości).

  11. Lucyna pisze:

    Nie tylko ciekawe sposoby podajesz na zmniejszenie stresu ale smaczne i pachnące 🙂 Mój sposób to także gorzka czekolada a ulubiony aromat (nawiązując do poprzedniej prezentacji) – pomarańczowy. Kawałek skórki z pomarańczy z dodatkiem wody umieszczonej w kominku też wydziela aromat 🙂
    Pozdrawiam serdecznie

    • Damian Redmer pisze:

      O fajne sposób 🙂

  12. Piotr pisze:

    a nie daloby sie przyspieszyć trochę tej kolejnej prezentacji ? 😉 akurat za tydzień to ja już będe po prawie wszystkich maturach 😉 warto byloby poznać te techniki przed maturami… 😉

    • Damian Redmer pisze:

      I ja muszę mieć trochę życia 😉

    • Rafał pisze:

      To znajdź książkę „Kod uzdrawiania” i tam znajdziesz technikę do redukowania stresu sytuacyjnego w 10 sekund. Sprawdziłem wielokrotnie- działa doskonale..

  13. Marcin pisze:

    Witam
    świetna prezentacja.
    Brakowało mi tylko wyjaśnienia jak wykonywać masaż dłoni 🙂

  14. aleksandra pisze:

    mmm… pycha zielona herbata i 5 minut muzyki następnie 2 kości czekolady schowanej przed resztą rodziny 🙂 a potem guma do żucia a to wszystko z olejkiem… lawendowym, dobranoc:)

  15. aleksandra pisze:

    p.s. zamiast gumy do żucia wole cukierki wiem to sam cukier ale.. nie wierze w gume do żucia bez cukru

  16. Jean pisze:

    Szczerze prezentacja bardzo ciekawa i pomocna 🙂
    Nie miałem pojęcia że gorzka czekolad zmniejsza stres 🙂

  17. Basia pisze:

    Bardzo ciekawe ten masaż ciała jest sprawdzony polecam
    Basia

  18. Adam pisze:

    Damianie, prezentacja jak zawsze dobra, merytoryczna.
    Pospiesz się proszę z kolejną bo już w poniedziałek zaczynam pisać maturę 😉 .

  19. beata pisze:

    Najlepiej „odstresowywacze” podsumować http://2ryby.pl/film/dobry-nastroj/

  20. DoroteK pisze:

    Jak zawsze ciekawa i przydatna prezentacja. Zastanawia mnie tylko ten masaż dłoni… czy badania dowiodły, że masaż dłoni wykonywany samodzielnie ma taką sama skuteczność jak ten wykonywany przez masażystę? Może chodzi o ewidentnie uspakajający kontakt z drugim człowiekiem…

    • Damian Redmer pisze:

      Niestety nie widziałem badania o masażu wykonywanym samodzielnie, więc rzeczywiście pewien wpływ mógł mieć też kontakt z drugą osobą. Nie pomyślałem o tym. Dzięki 🙂

  21. Dawid pisze:

    Witam Damianie.
    Przepraszam za całkowity brak związku z powyższym tematem, ale chciałbym żebyś odpowiedział mi szybko :).
    Jakiego programu używałeś do robienia map myśli przy recenzjach książki i gdzie mogę go zdobyć? Pewnie chcesz wiedzieć, do czego mi to potrzebne? Chciałbym zrobić mapę myśli związaną z tematami poruszanymi przez ciebie.
    Pozdrawiam 😉

    • Damian Redmer pisze:

      Żaden problem. Program nazywa się iMindMap.

  22. Kasia pisze:

    Jeśli głównie chodzi o kakao to polecam fajny zamiennik również bogaty w kakao a nie zaiwerający dodatkowej chemi z popularnych czekolad. Oto przepis: łyżka kakao (takie surowe jak do wypieków), avokado obrane ze skórki i pokrojone, banan obrany pokrojony, pomarańcz obrana pokrojona. Wszytko zmiksować blenderem i mamy kakaowy zdrowy deser 🙂 mozna też dodawać różne bakalie czy przyprawy np. cynamon, wiórki kokosowe 😉

  23. Julia pisze:

    Mógłbyś opowiedzieć w jednej z kolejnych prezentacji coś o tym, jak poprawić samoocenę lub jak mieć przyciągającą osobowość, zawierać więcej znajomości ?
    Pozdrawiam.

    • Damian Redmer pisze:

      Zawsze staram się opierać na badaniach, więc jeśli znajdę na ten temat jakieś fajne informacje, to zrobię 🙂

  24. zuzka pisze:

    czesc:)
    najlepsza metoda na stres dla mnie – głęboki wdech i wydech ( a najlepiej trzy:)
    pozdrawiam!

    • kama pisze:

      nie zawsze to wystacza, ja jestem w ciaglym stresie 8 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu, radze sobie z tym czesto destresanem max, uspokaja mnie skutecznie mimo tego ze jest ziolowy

  25. Grażyna pisze:

    dzięki Damianku za te wiadomości
    pozdrawiam serdecznie

  26. Marcin pisze:

    Ważna uwaga co do gumy – jednym z jej składników jest sorbitol, który potrafi nieźle przeczyścić także z tego względu też warto nie przesadzać (tą uwagę znajdziecie na opakowaniu jak dobrze poszukacie) 🙂

  27. Annn pisze:

    Co sądzisz o specyfiku zwanym KAROB?
    Ja staram sie zawsze szukac zdrowych alternatyw, mimo to czasem kusi mnie gorzka czekolada 😀 A karobu jeszcze nie testowalam, wiec zanim zakupie pytam czy wiesz cos na ten temat 😉
    pozdrawiam

    • Damian Redmer pisze:

      Nie testowałem, ani wcześniej o nim nie słyszałem, więc nie mogę nic powiedzieć na jego temat.

  28. Michał T. pisze:

    Ogólnie ruch w ustach zmniejsza stres, dlatego obgryzanie paznokci, skórek, rzucie języka (bardzo rzadko, ale jednak 😉 ), a także picie czegoś, rzucie czy jedzenie zmniejsza nasz stres. Ot dlaczego podczas stres jemy więcej, a podczas rozmowy z szefem potrafimy obgryzać skórki u rąk.
    ~ Michał T.

  29. Michał pisze:

    Sory, ale musiałem to napisać. Gdyby ktoś włączył filmik od razu na 3.43 minuty to by pomyślał, że chodzi o masturbację z tą ręką ;D

  30. Ajlar pisze:

    Jesli chodzi o suplementy diety, to zazywam tylko na odchudzanie i na stres;/ niestety, jestem osoba ktora latwo i czesto sie stresuje. Aby sie nie uzaleznic szukalam suplementu diety, ktory sklada sie tylko i wylacznie z naturalnych skladnikow – moj wybor padl na Forstres.

  31. Zuzanna pisze:

    Czy zamiast 40g gorzkiej czekolady można zjeść 80g mlecznej?;)

    • Damian Redmer pisze:

      Za „aktywny składnik” czekolady uznajemy miazgę kakaową, więc to zależy od tego ile % tej miazgi ma gorzka i mleczna. Gorzkie, które osobiście jadam mają ok. 75% miazgi kakaowej. Żebyś mogła zjeść równowartość miazgi kakowej, jedząc 2 razy więcej mlecznej (co samo w sobie może nie być super pomysłem ze względu na np. większą ilość cukru w mlecznej), to ta mleczna czekolada musiałaby mieć 37,5% miazgi kakaowej, co jest dosyć dużą zawartością jak na czekolady mleczne. Wydaje mi się, że ciężko będzie takie znaleźć.

  32. Bardzo mi się podobają te sposoby napewno wypróbuję. Mi najlepiej na stres pomaga bieganie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *