Potwierdzony sposób na mistrzowską sprawność umysłu! [badanie na 110 000 osób]

Poznaj zadziwiające rezultaty 5-letniego eksperymentu na 110 000 kanadyjskich uczniów, który odkrył jedną umiejętność, cechującą najwybitniejszych z nich.

Znalazłeś w tym wartość?

Podziel się i pomóż innym także znaleźć ten materiał:

Zobacz również:
Komentarze (13):
  1. Justyna pisze:

    Ciekawa prezentacja ale trochę za mało danych dlaczego. Ogólniki. Z tego co wiem pasją która bardzo stymuluje rozwój człowieka z podobną siłą jest nauka programowania. Szczególnie polecana dla osób którym słoń na ucho nadepnął. Czekam na ripostę.
    J.

  2. Ppp pisze:

    Granie na instrumencie daje korzyści, ale zajmuje MASĘ CZASU – nie jestem pewien, czy bilans faktycznie jest korzystny dla innych dziedzin. W prawdzie mogą być obrabiane szybciej w jednostce czasu, ale dostępnych jednostek będzie o wiele mniej.
    Pozdrawiam.

    • Rafał pisze:

      Ale przecież eksperyment to uwzględniał. Badani uczniowie, nawet poświęcając czas na naukę gry na instrumencie, nadal mieli lepsze wyniki w nauce niż ich rówieśnicy którzy tego czasu nie poświęcali.

  3. Paweł pisze:

    Wspomniałes o tym przez chwilke. Ja uważam że bardzo rozwijająco i przyspieszająco na rozwój wpływają gry komputerowe. Sam sporo grałem w dzieciństwie w różnego rodzaju gry i ćwiczyłem różnego rodzaju umiejętności podobnie jak przy grze na instrumencie.

  4. Tadeusz pisze:

    Moje doświadczenie potwierdza powyższą prezentację moje dzieci w momencie gdy zaczęły ćwiczyć grę na ins (fortepian trąbka ) odczuwalnie poprawiły wyniki niemal w każdym przedmiocie mimo że z dojazdem do szkoły i treningiem zabierało to około 20 godz tygodniowo

  5. Rafał pisze:

    Fajny pomysł, żeby w jednej prezentacji brało udział kilka osób. Było to dla mnie miłym zaskoczeniem i ciekawym urozmaiceniem 🙂

  6. adam pisze:

    Hej Maciek,
    a co myślisz o jeździe konnej? może małe video?
    baaaardzo mnie motywuje do pracy nad sobą
    trudny sport, trzeba panować nad swoim umysłem, konie potrafia odczytywać nasze intencje, być skupionym, być u i teraz, panować nad emocjami, jek będzisz spiety, zdenerwowany jazda ci nie pójdzie, konie odczytują emocje, napiecia w ciele, bezbłędnie, powiedziałbym nieraz lepiej od nas
    panować nad swoim ciałem, dobry jeździec kieruje koniem przy pomocy delikatnych sygnałów łydkami, przeniesieniem ciężaru, kierunkiem patrzenia, na koniec wodzami
    trzeba to wszystko razem skoordynować – ciało i umysł
    konie to nie tylko jazda, także praca z ziemi – uczysz sie komunikować z koniem przy pomocy języka ciała – to jak nauka nowego jezyka obcego
    nie dopisania jest kontakt z zwierzęciem , naprawde dużym, jednym kopnięciem może cię zabić
    i wiele wiele więcej, trudno to wszystko ująć w słowa
    no więc ??

  7. Aga pisze:

    malowanie, ale na temat. Jak np. namalować wolność, albo rozstanie. Bardzo rozwija kreatywność.

  8. Ania pisze:

    Dużo korzyści przynosi gra w szachy, m.in. rozwija umiejętność logicznego myślenia i uczy koncentracji. Dzięki za tę prezentację! 🙂

  9. Łukasz pisze:

    Mi dużo korzyści przyniosło klejenie modeli kartonowych. Nie jest to zbyt popularne hobby no i bardzo czasochłonne, ale doskonale wyrabia wyobraźnię przestrzenną. Dodatkowym efektem ubocznym jest zwiększona cierpliwość 🙂

  10. Jolanta pisze:

    O korzystnym wpływie nauki gry na instrumencie na rozwijanie mózgu wiem od dawna. Warunkiem są jednak zdolności muzyczne ucznia.Jeśli słoń nadepnął na ucho jakiemuś biedakowi-nie nauczy się grać na niczym, a tylko się będzie stresował.
    Interesuje mnie natomiast jakim cudem przebadano ponad 110000 uczniów z 4 szkół w ciągu 5 lat? Co to za molochy były? Czepiam się ? Może i tak, ale skoro „dowiedziono”, to muszę być pewna tego dowodu).
    110 000 uczniów :5 lat = 22 000 uczniów :4 szkoły = 5 500 uczniów z JEDNEJ szkoły w ciągu roku !!!!!!

  11. Małgorzata pisze:

    „Korzyści JAKICH daje….” – w 5:13 minucie, to chyba nie za bardzo po polskiemu.
    Fajnie jest się uczyć, mieć szeroką wiedzę, ale w dzisiejszych czasach,
    gdzie poziom analfabetyzmu rośnie nie bardzo jest nawet z kim o tym porozmawiać.
    Młode pokolenie nie czyta niemal wcale, nie zna polskiego na poziomie podstawowym, nie potrafi się sprawnie komunikować.
    Przypuszczam, że nie wiedzą nawet co to za stwó, który nazywa się
    zdanie wielokrotnie złożone…o umiejętności sklecenia takiego nie wspominając…
    Smutne to, ale ludzkość XXI wieku durnieje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *