Logo Rozwojowiec Przez ograniczony czas możesz za darmo pobrać schemat wprowadzania trwałych zmian: Pobierz schemat >>

2 słowa, które pomogą Ci lepiej wypaść na egzaminie lub wystąpieniu

Jak poprawić swoje wyniki na egzaminie (lub wystąpieniu), gdy brakuje Ci już czasu na przygotowania?

Wg jednego ciekawego badania związanego z efektem placebo… mogą wystarczyć 2 słowa.

Zapraszam!

Znalazłeś w tym wartość?

Podziel się i pomóż innym także znaleźć ten materiał:

Zobacz również:
Komentarze (71):
  1. batinex pisze:

    To drzewo nawykow wyglada jak skill traits w pierwszym lepszym mmo:))

    • Damian Redmer pisze:

      Właśnie na tym było wzorowane 🙂

  2. Tomasz pisze:

    Czy nie wydaje Ci się, że jeśli będzie można stworzyć awatary tylko z dostępnych części, to będą one zbyt podobne do siebie i przestaną spełniać swoją funkcję? Tj. pomagać w rozróżnianiu osób.

    • Damian Redmer pisze:

      Każdy awatar będzie miał przynajmniej 8 części do modyfikacji (oczy, brwi, nos, usta, uszy, rodzaj fryzury, kolor włosów, znaki szczególne). Zakładając, że mamy średnio 10 wersji każdej z tych części (pewnie w coś takiego byśmy celowali) daje nam to dokładnie 100 milionów różnych kombinacji w ramach jednej płci (czyli sto milionów męskich i osobne sto milionów żeńskich awatarów), więc o podobieństwa bym się raczej nie bał.
      Gdy trening będzie dostępny w kilku wersjach językowych i liczba uczestników wzrośnie do (oby) dziesiątek tysięcy, to rzeczywiście mogą zacząć się pojawiać podobne awatary… ale przy takiej liczbie uczestników z kolei będzie malała szansa, że w ogóle złapiesz kontakt z kimś o podobnym awatarze. Więc na tę chwilę akurat tego nie uważałbym za problem.

  3. Marta pisze:

    Hej Damian. Myślę, że to świetny pomysł z tym drzewem wiedzy. Każdy będzie mógł w swoim tempie przerabiać kolejne etapy i sam wybrać to co go interesuje 🙂
    Życzę powodzenia w dalszej pracy nad projektem 😀

    • Damian Redmer pisze:

      Dzięki. Cieszę się, że Ci się podoba. Czyli chyba idziemy w dobrym kierunku 🙂

  4. Stasia pisze:

    Uwielbiam!

  5. Tomasz pisze:

    Mega pomysł! Super drzewo! Chciałbym z takiego czegoś skorzystać!
    Pozdrawiam serdecznie! 🙂

    • Damian Redmer pisze:

      Super, bardzo się cieszę 🙂

  6. Magdalena pisze:

    Cześć.
    Tylko dwa słowa, a niesamowicie stymulują mózg. ,,Potrafię to” będzie teraz moją mantrą. Uważam, że udostępnianie kolejnych poziomów na drzewku jest rewelacyjnym pomysłem. Będzie można systematycznie porządkować swoją wiedzę. Dokładać nową, gdy znamy już poprzedni moduł. Wydaje mi sie, że to ułatwia zrozumienie następnych części i pozwala spokojnie i z większą uwagą dotrzeć do końca. Wydaje mi się również, że odkrywanie kolejnych ,,okienek” przynosi większą satysfakcje z każdym krokiem, bo widzisz jak się rozwijasz.
    Damian, według mnie to świetny pomysł.
    Pozdrawiam

    • Damian Redmer pisze:

      Super, więc brniemy w to dalej 🙂

  7. Marcin pisze:

    Bardzo podoba mi się to drzewo. Ciekawy system i dobra grafika. Klimat jak żywcem z gry rpg.

  8. Lark pisze:

    Bardzo dobra metoda, chociaż trzeba przyznać, że mało kreatywna, gdyż od nie wczoraj, wiadomo, że wiara we własne umiejętności to podstawa.
    PS. Swoją drogą, czemu prezentacje ukazują się właśnie w czwartki? Ze względu na jakieś wydarzenie, czy po prostu tak?

    • Damian Redmer pisze:

      Po prostu ot tak. Kiedyś zaczęło się w czwartek i tak to kontynuuję 😉

  9. Aga pisze:

    Fajny pomysł i myślę że napewno rozbudzi ciekawość i zanngażowanie 🙂

  10. Matthew pisze:

    Damian, czy na pewno będzie nas stać na korzystanie z Twojej platformy?
    Czy będziemy płacić jednorazowa czy co np. kwartał jeśli dalej będziemy chcieli korzystać z platformy.

    • Damian Redmer pisze:

      Płatność będzie abonamentowa (co miesiąc), ale nie będzie to dosłowne „Płać co miesiąc X, żeby móc korzystać”, tylko będzie to trochę bardziej elastyczne (będzie można osobno płacić za dostęp do platformy i za odkrywanie wiedzy). Plus w miarę postępów całość będzie robiła się coraz tańsza.

  11. Michał pisze:

    ” Wolisz jako awatara postać w jednym stylu z modyfikowanymi poszczególnymi elementami (oczy, fryzura, brwi itd.) czy możliwość wrzucenia dowolnej grafiki?
    Postać w jednym stylu z modyfikowanymi poszczególnymi elementami
    Możliwość wrzucenia dowolnej grafiki ”
    Po co się ograniczać ? – oba rozwiązania na raz.

  12. Dominik pisze:

    Cześć,
    świetna prezentacja (wszystkie ogólnie są super) !
    Mam jedno pytanie:
    Czy dostęp do tej gry będzie płatny, jeśli tak to ile będzie kosztował?

    • Damian Redmer pisze:

      Musi być płatny – obecnie współtworzy go zespół ok. 10 osób – i współtworzyć będzie dalej (plus może się powiększać), a że każdy jeść musi i za pracę należy się wynagrodzenie, to cały projekt jest naturalnie płatny.
      To ile będzie kosztował będzie zależało od Twoich postępów w treningu (za nie są różne bonusy, które czynią cały proces tańszym) i tego jak szybko przerabiasz i chcesz przerabiać nową wiedzę, bo dostęp do jedno, a odkrywanie kolejnych elementów drzewek to drugie. Informacje w treningu kupuje się za wewnętrzną walutę, którą doładowujesz za złotówki. Przy ok. 97 zł miesięcznie powinieneś móc w spokojnym tempie zdobywać każdego miesiąc nowe informacje i bez problemu zdążać je w całej rozciągłości wdrażać (oczywiście da się szybciej).

  13. Dawid pisze:

    Dobra Damian, nie owijaj w bawełnę tylko odpowiedz szczerze. Gdzie Konfucjusz trzymał skarpetki

    • Damian Redmer pisze:

      Nawet on trzymał je na stopach 😉

  14. Jolanta... pisze:

    Jestem zachwycona pomysłem, Damianie:)))
    Już czekam na tą wiedzę…

  15. Fitnesowiec pisze:

    „Zaufać swojemu mózgowi, swojemu ciału” hmmm hmmm hmmm Z tego co mówisz wynika, że można dzięki temu poprawić też osiągnięcia sportowe na jakiś zawodach. Jedyny problem z tym jest taki, że nie jest to w żaden sposób mierzalne

    • Damian Redmer pisze:

      Dlatego organizuje się badania, gdzie sprawdza się takie efekty i wtedy nadaje im mierzalny charakter. Na tym opierają się zresztą właśnie badania z m.in. psychologii sportu.

  16. Mateusz pisze:

    To drzewko wygląda GENIALNIE! 🙂 Osobiście jestem fanem RPG, gdzie można rozwijać postacie i już sama grafika zachęca do zdobycia wszystkich skill’ów.
    Moja sugestia: Może niech każda umiejętność daje jakieś dodatkowe bonusy?? Nie wiem jak będzie wyglądać gra, ale np. dodatkowy czas, kilka dodatkowych prób, jakaś podpowiedź, dodatkowa szansa wylosowania nagrody czy coś w ten design ?
    Co sądzisz? 🙂
    Mam tylko nadzieję, że będzie mnie stać na dostęp do niej, bo po zakupie 3 Twoich produktów jestem pewien, że to będzie po prostu MEGA 🙂

    • Damian Redmer pisze:

      Niektóre elementy wiedzy będą dodawały kolejne narzędzia ułatwiające realizację celów. A do różnych bonusów jest cały dodatkowy system (misje i trofea). Mam nadzieję, że Ci się to jeszcze bardziej spodoba 🙂

  17. Karolina pisze:

    Drzewo jest genialne. Życzę, żeby gra stała się prawdziwym sukcesem! Już nie moge się doczekać:)

    • Damian Redmer pisze:

      Dziękuję 😀

  18. Andrzej pisze:

    Wybrałem opcję awatara z możliwością modyfikacji.
    Ale dobrze byłoby gdyby można pod nim zamieścić jakąś krótką sentencję.
    Pozdrawiam Damianie 🙂

    • Damian Redmer pisze:

      Jak najbardziej będzie miejsce na krótki opis 🙂

  19. Kamil pisze:

    Drzewo dobre. Czekam z niecierpliwością. Czy jest to pomysł „ugamienia” Twoich produktów czy także uzupełnienia informacji? Tzn. czy osoby, które znają Twoje produkty także dowiedzą się czegoś nowego (pytam o moment startu gry, bo po czasie pewnie będzie uzupełniana).

    • Damian Redmer pisze:

      I tego i tego – czyli docelowo niemal wszystkie obecne produkty mają być rozpisane na drzewka, ale znajdą się tam też informacje nigdy nieopublikowane, a zbierane przez ten cały czas. Zresztą tych nowych informacji będzie stale przybywać, bo już nie tylko ja przerabiam badania, ale też kilka innych osób.

  20. Przemysław pisze:

    Damianie ! WycinKA wiedzy.
    Donaldu Tusku. 🙂

    i nie umniejsza to mojego głębokiego szacunku dla ogromu włożonej przez Ciebie pracy. 🙂
    Pozdrawiam

    • Damian Redmer pisze:

      Haha… dzięki za uwagę 🙂

  21. Monika pisze:

    Ech, mi osobiście ten wybrany „demokratycznie” styl awatarów podoba się najmniej. Pierwszy jest zdecydowanie najfajniejszy! No ale to w końcu tylko obrazki 🙂 Natomiast drzewo nawyków to świetny pomysł. Od razu chciałoby się wypróbować je w praktyce 🙂

    • Damian Redmer pisze:

      Było w 100% demokratycznie. Nawet sam nie oddawałem głosu. Ale cieszę się, że drzewko Ci przypasowało 🙂

  22. Marcin pisze:

    Pomysł z drzewem to strzał w 10!

  23. Hubert pisze:

    Bardzo podoba mi się pomysł z drzewem, bardzo lubię takie rzeczy. Są proste przejrzyste i budzą w człowieku jego wewnętrzne dziecko, dzięki czemu uczy się znacznie efektywniej

  24. Hanka pisze:

    Mnie nie podoba się to, że trzeba będzie przechodzić jednak liniowo. Niby na początku mówisz, że nie jest to dobre, ale koniec końców w Twojej wersji jest podobnie – z tym, że można obrać jedną z dwóch dróg. I widać do patrząc na drzewo. Mogę przyjąć Twoje tłumaczenie wyjaśniające ten stan, a dotyczące systematyzacji wiedzy przynajmniej w pewnych obszarach. A co sądzisz/sądzicie, aby zmienić drzewo na pojawiające się przed nami portale? Na psychikę (przynajmniej moją 😉 nie działałoby to już tak drażniąco, że mam wytyczoną ścieżkę. Mam nadzieję, że wyraziłam się dość jasno. Pozdrawiam serdecznie i życzę owocnej, kreatywnej pracy 🙂 Potraficie to! 😀

    • Damian Redmer pisze:

      Pamiętaj Hanko, że to jedno drzewko – ich będzie więcej i z każdego z nich możesz odkrywać wiedzę niemal niezależnie (czasami mogą być jakieś ograniczenia jeśli dla zrozumienia pewnych informacji z jednego drzewka potrzebne będzie przerobienie najpierw czegoś z innego).
      Gdybyśmy wprowadzili większą dowolność (portale), to informacje przestałyby być zrozumiałe. Np. na nic zdadzą się metody przyspieszające formowanie się nawyków, jeśli od samego początku źle go zaplanujemy i skonstruujemy. To trochę jakby budować dom zaczynając od dachu – żeby w nim zamieszkać i skorzystać z tego dachu i tak trzeba najpierw położyć fundamenty. Bez nich sam dach nic nie da. Stąd są ograniczenia.

  25. Babzzy pisze:

    Bardzo ciekawa, podoba mi sie ta stronka i drzewo jest swietnym pomyslem! 🙂
    Fajnie by tez bylo jak by byla angielska wersja ale to juz mniejsza o to i tak jestem pod wrazeniem! Powodzenia! Pozdrawiam!

    • Damian Redmer pisze:

      Jak tylko dopracujemy w pełni polską wersję ruszamy na inne kraje 🙂

  26. Damian, z tym drzewem wiedzy to świetny pomysł. Raz, że można wybierać, którą drogą chcę się rozwijać, a dwa że to tak bardzo przypomina rozwój umiejętności w grze, że chce się z tego bardziej korzystać.

    • Damian Redmer pisze:

      Cieszę się, że pomysł Ci się spodobał 🙂

  27. Ronin pisze:

    Damianie udowodniłeś, że umiesz przekazywać wiedzę, więc pewnie mechanizm drzewa wiedzy zadziała. Najbardziej ciekawi mnie jak tworzona aplikacja poradzi sobie ze wspomaganiem użytkownika w trakcie wykorzystywania zdobytej wiedzy czyli realizacji jego własnych celów. Pracujecie już nad tym? Kiedy beta testy?

    • Damian Redmer pisze:

      Pewnie, że pracujemy 🙂
      Planujemy tygodniowe otwarcie treningu na rejestrację beta testerów w połowie czerwca.

  28. Wojtek pisze:

    Lubię takie drzewka 🙂 Na pewno doda motywacji, żeby trochę podexpić 😀

  29. onik pisze:

    Mnie nic to nie daje. Bez napisów, głuchemu bazującemu w pisanej wersji same obrazki nic nie mówią …

  30. Krzysiek pisze:

    Odnośnie awatarów: można by zrobić tak że były dostępne te awatary i własna grafika równocześnie. Jeśli ktoś będzie miał wulgarnego awatara, można go będzie zbanować, pozwalając mu dać awatara tylko z przygotowanych. Żeby nie było, osoby nie zbanowane też mogą mieć przygotowanego awatara.
    Co do drzewa uważam, że lepsza nazwa byłaby ,,Ścieżki wiedzy”. Wiem że się czepiam nazwy,ale to właśnie od nazwy zależy jak traktuje się daną rzecz i jakie pomysły wpadają z związku z nią. Choć nad tą ideą można pracować jako drzewo wiedzy i ścieżki wiedzy równoległe, by przychodziło więcej różnorodnych pomysłów.
    Podczas pisania ostatnich zdań doznałem olśnienia: by mieć więcej różnorodnych pomysłów można nadać danemu problemowi 2 lub więcej nazw by przychodziło do głowy więcej różnorodnych pomysłów, bo różne nazwy wywołują różne skojarzenia, co przekłada się na większą ilość pomysłów.

    • Damian Redmer pisze:

      Bardzo fajny pomysł z tym nadawaniem różnych nazw! Naprawdę super sugestia!
      Odnośnie zamieszczania awatarów i własnej grafiki jednocześnie napisałem trochę poniżej.
      Dzięki za feedback.

  31. John pisze:

    Cześć Damian! Mam pytanie: czy zrobiły byś kiedyś prezentacje o „Uberman sleeping cycle”? Ta rzecz jest ciekawa, ponieważ PODOBNO można spać tylko 2 godziny na dobę.

    • Damian Redmer pisze:

      Nie, nie robiłem jeszcze. Niestety bardzo mało jest badań sprawdzających tego typu sen, więc na razie nie tykałem tego tematu.

  32. XYZ pisze:

    Świetny pomysł!

  33. Tomek pisze:

    Z drzewkiem mega pomysł. Przypomina rozdawanie skilli w grach typu wow czy lol ^^. Zmusi to osoby do robienia rzeczy po kolei. Sam mam z tym duży problem. Mianowicie najchętniej chciałbym robić wszystko 5 razy szybciej I 5 razy bardziej skutecznie, a czasami po prostu się nie da.
    Pozdrawiam 🙂

    • Damian Redmer pisze:

      Dokładnie taka była inspiracja 😉

  34. Weronika. :) pisze:

    Nie mogę się doczekać twojej gry i mam nadzieje że wyjdzie ona dość szybko 😉

    • Damian Redmer pisze:

      Próbne otwarcie (tzw. wersję beta) dla chętnych planujemy na połowę czerwca.

  35. Piotr pisze:

    A może zostawić obie możliwości?
    Jak ktoś chce grafikę to da grafikę. Jak ktoś nie będzie miał pomysłu na grafikę to stworzy sobie awatar z szablonu.
    Już nie mogę się doczekać odpalenia tej gry :).
    Pozdrawiam!

    • Damian Redmer pisze:

      Wybrałbym jedną, bo jeśli damy obie możliwości, to tracimy sporo z plusów tej pierwszej: nie będzie wtedy żadnej spójności i większego poczucia więzi, przynależności do grupy plus i tak mogą się pojawiać wulgarne awatary.

  36. Iwona pisze:

    Wszystko super! Metoda prosta, zrozumiała, bardzo zindywidualizowana. Świetnie, że chcesz pomagać innym. Życzę powodzenia!!!

  37. Mateusz pisze:

    Super się to zapowiada! Aż żałuję, że przegapiłem moment, w którym zbierałeś programistów do projektu.
    Powodzenia i oby Twoja platforma odmieniła życie jak największej liczby osób 🙂

  38. Malina pisze:

    Najprostszy efekt placebo: „Gdy ząb boli, przykładasz rękę do policzka z tej strony, z której boli ząb. Masz wrażenie, że ząb mniej boli.”

  39. Artur pisze:

    Świetny pomysł z tym drzewkiem. Moja pierwsza reakcja gdy je zobaczyłem to było „ja to chcę!” i poczułem silną ochotę rozwoju takiego drzewka 🙂

  40. Mateusz pisze:

    Nie było mnie tu przez jakiś czas i już żałuję. Muszę koniecznie wrócić do prezentacji dotyczących grywalizacji. Drzewko wygląda świetnie, pomysł na kurs na pierwszy rzut oka też wygląda świetnie. Dobra robota Damian !!!

  41. Helena pisze:

    Jesteś świetny! Wspaniałe pomysły.

  42. Konrad pisze:

    Hej, drzewko ma swietny potencjal mobilizacyjny. Jak dla mnie swietny pomysl.
    Powodzenia Damian!

  43. Damian pisze:

    Witaj 🙂 Bardzo podoba mi się koncepcja platformy którą tworzysz wraz z zespołem. Drzewko myślę, że jest fajnym pomysłem ale co do materiału zawartego na poszczególnych gałęziach fajnie by było gdyby na koniec filmu były jakieś zadania dzięki którym wiedzę teoretyczną wprowadzimy do życia w praktyce. Wiadomo, że może nie do wszystkich pozycji uda się stworzyć takie zadania ale byłoby ciekawie gdyby większość z nich posiadała je. Pozdrawiam

  44. Marcin pisze:

    Drzewo! Jestem ZA !! Nie wiedziałem, że tak się to nazywa ale w taki sposób działam już całkiem długo. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *