Jak dobrze czytamy w myślach?
Jak prosto domyśleć się co ma w głowie druga osoba?
Wyniki jednego z przeprowadzonych na ten temat eksperymentów zdziwiły nawet samych naukowców.
Zobacz dlaczego:
Zobacz również:
- Powiązane
- Najnowsze
- Popularne
Jak prosto domyśleć się co ma w głowie druga osoba?
Wyniki jednego z przeprowadzonych na ten temat eksperymentów zdziwiły nawet samych naukowców.
Zobacz dlaczego:
Zapisz się na newsletter i otrzymaj dostęp do prezentacji:
Większa motywacja i energia w 30 sekund!
Podając adres e-mail, zapisujesz się na newsletter Rozwojowca, w ramach którego otrzymasz od razu wspomniany wyżej PDF oraz informacje o produktach, promocjach i nowych materiałach (także tych niepublikowanych na stronie i zarezerwowanych wyłącznie dla czytelników newslettera).
W prezentacji dowiesz się m.in.:
Zapisz się na newsletter i otrzymaj darmowy PDF:
20 szybkich naukowo potwierdzonych technik, które zwiększą Twój potencjał
Podając adres e-mail, zapisujesz się na newsletter Rozwojowca, w ramach którego otrzymasz od razu wspomniany wyżej PDF oraz informacje o produktach, promocjach i nowych materiałach (także tych niepublikowanych na stronie i zarezerwowanych wyłącznie dla czytelników newslettera).
Sorry, ale Twoje stukanie Macku zupelnie mi nie pasuje do rytmu naszego hymnu narodowego. Moze sie myle wiec prosze o opinie innych sluchaczy. Pozdrawiam i dziekuje za poprzednie, naprawde swietne wystapienia.
Zgadzam się z Tobą Joanno. Słyszę większą zgodność z hymnem amerykańskim.
Merytorycznie, to bardzo przydatna wiedza.
Dziękuję za informację zwrotną Joanna – na specyfikę klątwy wiedzy składa się także to, że stukającemu zawsze się wydaje, że jego przekaz jest bliższy doskonałości. W tym przypadku – że wystukał wystarczająco dobrze.
Sam byłem zdziwiony jak niedoskonałe było moje stukanie, co mogłem zauważyć dopiero dokładając do niego melodię hymnu – ale na tym etapie jakbym nagrał stukanie na nowo, to nie byłoby już wobec Was uczciwe.
Zgadzam się w stu procentach – chętnie udzielę kilku lekcji rytmiki 😛
Po pierwszym wystukaniu skojarzyłam to z hymnem nie mniej kolejne wzbudziło we mnie wątpliwości, jak się okazało melodia odbiegała od stukania nie mniej pierwsze skojarzenie było trafne 🙂
A ja rozpoznałam hymn, chociaż spodziewałam się, że mi się nie uda (w podstawówce się tak stukało melodie, i oczywiście nikt nie odgadywał :)). Może ułatwił w to jakiś sposób fakt, że słuchałam filmiku z 1,25 szybkości?
Przy tym wystukiwaniu niestety nie sposób było zgadnąć, rytmicznie kompletnie minęło się z melodią mazurka…
Dla mnie nie był to żaden problem, choć przyznam, że hymn jest najbardziej zblizony dopiero pod koniec stukania. Zastanawia mnie jednak ta 4,5% szansa. Zwiększenie zakładanej szansy, że ktoś odgadnie utwór z 50% na 90% nie spowoduje, że słuchacz zacznie faktycznie zgadywać 4,5%. Moim zdaniem jego skuteczność bedzie nadal na poziomie 2,5%. Gdyby to policzyć ilościowo to faktycznie – odgadnięcie 2,5 utworów na 50 to taka sama skuteczność jak ok 4,5 spośród 90 utworów. W eksperymencie i również w Twoim komentarzu poda wyraźnie 2 lub 3 utwory na 100 wystukanych (06:08 min filmu). Zakładanie szansy na 50% czy 90% wiąże się z mniejszym lub większym błędem naszego założenia jaki popełniamy, a szansa czy skuteczność niezaleznie od tego nadal pozostaje na poziomie 2,5%.
Wystukany Mazurek był słabo rytmicznie, a mimo wszystko odgadłam (intuicja).
Drogi Maćku,
Ja chciałem zwrócić uwagę na inny problem. Mianowicie: odnośnik literaturowy jest słaby.
„Nieopublikowana rozprawa doktorska”. Ciekaw jestem, dlaczego jej nie opublikowali…? Czy do niej dotarłeś, czy korzystałeś ze źródeł ją cytujących? Ja na przykład tutaj (https://ssir.org/articles/entry/loud_and_clear) znalazłem, że „stukacze” dostali tylko 25 utworów do stukania, a nie 120. Podchodziłbym ostrożnie do takich badań naukowych.
Nie zrozum mnie źle. Na tzw. „chłopski rozum” wydaje mi się rozsądne to, co mówisz w prezentacji, i cieszę się, że zwracasz na to uwagę (chociaż mnie te 2,5% nie zaskoczyło, sam szacowałem na 1%). Ale nie jestem przekonany, czy można powiedzieć, że prezentacja opiera się na badaniach naukowych. Niepublikowane badania – nawet te ze Stanfordu – nie przeszły procesu recenzji. A skoro są niepublikowane, to może nawet nikt, poza autorem, nie widział ich na oczy?
Maćku, doskonała prezentacja !
stukanie nieco mniej, aczkolwiek …
” za twoim orzewodem,
złączył się z narodem” na tyle doskonałe..
że poszukiwałam w pamięci dokładnie tych ostatnich dwóch
wersji melodii, a raczej tego baaardzo charakterystycznego jej rytmu.
Patrząc wstecz, widzę dokładnie jak bardzo intuicja nie zawodzila
i wiele sygnałów a potem wręcz podpowiadałam, by w końcowym etapie
wyłożyć już problem który przez lata narastał tylko.
Nie mniej, hasło ” domyśl się” już nie tak prędko, o ile wcale nie wyjdzie z moich ust
czy też będzie wyklikane.
Dziękuję 🙂
Poprawka, kalwiaturka…;)
* za twoim : PRZEWODEM
* ostanich : WERSÓW
pozdrawiam 🙂
Oceniam wysoko tą prezentację.
Intuicja ma duże znaczenie…
Zaznaczyłem 20%.
…zgadłem…
Wysłałem juz maile na intelektualnie i rozwojowiec, nikt mi nie odpisał, więc piszę tutaj. Czy kurs potrójny efekt jest dalej aktualny? Czy można go dalej kupić? Jeśli tak to proszę o właściwy link do kursu. Pozdrawiam.
Marcin – dzięki… 🙂 Ten kurs to coś, co ja chyba z rok albo ze 2 lata temu kupiłem, tylko odłożyłem 'na później’ i nawet zapomniałem tak trochę… A teraz akurat jest dla mnie dobry czas, żeby do niego powrócić 🙂 DZIĘKI 🙂
A sam kurs dostępny jest tu:
http://www.potrojnyefekt.pl/zamowienie/