Sztuka skutecznego proszenia – 3 najcenniejsze lekcje [RECENZJA]
Psycholog Guy Winch w swojej książce „Sztuka skutecznego proszenia” twierdzi, że odpowiednie narzekanie jest kluczem do dobrego życia. Podpiera to na dodatek długą listą badań i odkryć naukowych.
Co dokładnie ma na myśli przez „odpowiednie narzekanie”?
Po odpowiedź, krótką recenzję książki oraz 3 najcenniejsze lekcje z niej, zapraszamy do wideo:
czas trwania: 10:34 min.
Zobacz również:
- Powiązane
- Najnowsze
- Popularne
„Pułapki myślenia” Kahnemana
W wyborach parlamentarnych 2015 wspomnianych w prezentacji głosowało 5 mln osob a dokładnie 15 597 073 🙂
Brad Stulberg, Steve Magness „Pełnia twoich możliwości. Jak dać z siebie wszystko, osiągnąć cel i uniknąć wypalenia” 🙂
Damian! Błagam Cię wróć!
I zwolnij wreszcie tego młokosa.
Rozumię, że jesteś zajęty i ktoś musi cię zastępować, ale Maćka i Bartka już nie da się słuchać. Z nimi rozwojowiec, to nie jest już ten sam blog co kiedyś. Niestety.
7 nawyków skutecznego działania – Stephen R. Covey
7 nawyków skutecznego działania Coveya
Niech chłopaki działają dalej, mi się podobała ta prezentacja i myślę że się rozkręcą! 🙂
Damian zaczynał od krótszych prezentacji / ciekawostek. Tu zaś przedstawiono esencję całej książki.
Trzymam kciuki!
Kamil Fejfer „Zawód. Opowieści o pracy w Polsce. To o nas”
TAK!
Skąd wziąłeś te 5 milionów wyborców w 2015 roku? To jest ponad 3-krotnie mniej niż wynosiła faktyczna frekwencja w tamtych wyborach – jak słusznie zauważył kolega Lukasz.
Wspomniana książka opisuje ni mniej ni więcej tylko jeden ze sposobów wywierania wpływu na współplemieńców, nierzadko w formie szantażu emocjonalnego. Czym jest szantaż emocjonalny i jak się nie dać wplątać w tego typu manipulacje opisują Donna Frazier i Susan Forward w książce „SZANTAŻ EMOCJONALNY Jak się obronić przed manipulacją i wykorzystaniem”.
Proszę o recenzje książki pt. ,,Odkryć życie na nowo” Anthony de Mello
Znajdź swoje DLACZEGO. Droga do poczucia spełnienia i wewnętrznej motywacji
Autorzy:
Simon Sinek, David Mead, Peter Docker
Narzekanie, by coś osiągnąć… skąd ja to znam ;).
Przykład1. Szef narzeka na kryzys, że ledwie wiąże koniec z końcem, że go nie stać-dlatego nie może dać podwyżki (7 lat).
Gdy osiągnie swój cel, czyli wyjdziemy bez podwyżki, to zadowolony wsiada z kochanką w swoje drogie auto i jadą na wczasy za granicę.
Przykład2. Szef robi podwyżkę klientom narzekając, ze jest ciężko, a pracownikom trzeba dać podwyżki. Osiąga cel, dostaje więcej kasy, ale podwyżek nie daje.
Przykład3. Klient narzeka na obroty, nie stać go na terminowe wpłaty, stale zalega… ale jeździ na zagraniczne wycieczki 2 razy do roku, chodzi na basen/tenis/itp, kupuje mega drogi rower. Czyli osiągnął cel naszym kosztem.
Tak więc jak widać, nie zawsze narzekanie celem osiągnięcia celu jest pozytywne. Nawet śmiem twierdzić, że jest zawsze negatywne, bo jednak skłania do kłamstwa, wyolbrzymienia emocji, oszustwa albo szantażu emocjonalnego.
Charles Duhigg – Siła Nawyku
Rick Hanson – Szczęśliwy mózg
Bardzo pouczająca prezentacja, która dała mi wiele do myślenia i sprowokowała do natychmiastowego przećwiczenia w praktyce tego co się dowiedziałam. Otóż chciałabym ponarzekać na tempo wypowiedzi, które było w moim odczuciu zbyt szybkie. Z bardzo dużym zainteresowaniem słuchałam treści merytorycznej, ponieważ nie lubię narzekać i często macham ręką w sytuacjach, które nie do końca mi pasują. Jednak tempo prezentacji spowodowało,że część mojej uwagi była poświęcona na zrozumienie tego co się mówi, a chciałabym w całości skupić się i podążać za myślami prelegenta. Idea kanapki bardzo mi się podoba i mam nadzieje, że dobrze ją zastosowałam.